Fotografia reklamowa tak naprawdę niewiele różni się od innego rodzaju fotografii. Zadaniem fotografa jest pokazać produkt czy usługę w jak najlepszym świetle, podkreślić jej mocne strony, pokazać piękno otaczającego nas świata.
W fotografii ślubnej także mamy piękno, szczęście, zapierające dech w piersiach widoki, idealne uchwycenie chwili. Fotografia reklamowa wydaje się być bardziej nastawiona na promowanie konkretnej rzeczy, jednakże wiele zależy od pomysłu fotografa na konkretne zdjęcie. Może przecież przedstawiać ciekawą historię, w którą to dany przedmiot zostanie nienachalnie wpleciony.
Jak powinna wyglądać profesjonalna fotografia reklamowa? Ważne jest odpowiednie światło i znajomość techniki robienia naprawdę porządnych zdjęć. W tym przypadku bylejakość jest bardzo zauważalna i może katastrofalnie wpłynąć na sprzedaż produktu. Zadaniem fotografa jest zainteresować odbiorcę, ale nie tanią kontrowersją, a dobrej jakości fotografią, która potrafi umiejętnie sprzedać dany produkt.